• התחבר
  • אין מוצרים בעגלת הקניות.

טיפ בנושא בדק בית

הטיפ הראשון שלי אליכם הוא שברגע שמתגלה ליקויי בבנייה יש לשלוח מכתב רשום לקבלן ולהודיע לו על כך! לא טלפון ולא פקס – חשוב מאוד שתהיה אפשרות להוכיח משפטית שפניתם לקבלן – וככל שיותר מוקדם.

 

כאשר לקוחות מתקשרים אליי, אני מסביר להם דבר ראשון מהו חוק מכר דירות.

אחד הדברים שהחוק מדבר עליו הוא שהאחריות של הקבלן לא מסתיימת עם מסירת הדירה אלא יש תקופת בדק , בה הקבלן חייב לקחת אחריות אם מתגלים ליקויי בנייה (אלא אם כן הוא מוכיח שהדייר אחראי). החוק קובע שאם יש בדירה אי התאמות למה שנקבע בתקנים, בתקנות הבנייה ובמפרט, ישנה הפרת התחייבות!

קבלנים רבים נוהגים לבצע תיקונים לאחר שנת אכלוס – מה שנקרא שנת הבדק.

 

רוב האנשים חושבים שכאשר שנת הבדק מסתיימת נגמרת אחריות של הקבלן כלפי הרוכשים וזו טעות!  אוליי הקבלנים היו רוצים שנחשוב, שאחריותם מסתיימת אחרי שנה בדיוק.

 

לא הייתי לוחץ על הקבלן שיבצע בדיקת דירה בדיוק לאחר שנה, ביום מסויים, בשעה מסויימת, אלא הייתי נותן לסדקים והרטיבויות להתפתח בטיבעיות – זה יכול להיות אחרי שנה, שנה וחצי ויותר. הייתי מעדיף שיהיה תיקון אחד מאשר מספר תיקונים – שכל פעם יכנסו פועלים ובעלי מלאכה וילכלכו את הבית שוב ושוב. אבל חשוב להודיע לקבלן כמובן על הליקויים שקיימים בדירה בתוך זמן סביר כדי שהאחריות לתיקון תחול על הקבלן.

 

הקבלן יקבל מכם רשימה עם פירוט של כל הליקויים שניתן היה להבחין בהם בבדיקה סבירה בדירה שלכם – כמובן שאתן לכם טיפים נוספים בהמשך לגבי רשימה זו.

ניתן ליצור קשר לגבי בדיקת דירתכם – בדק בית – בדיקת דירה ע"י מהנדס בניין מומחה לליקויי בנייה , או

שמאי מקרקעין לצורך הערכת שווי הנכס – שמאות מקרקעין .

 

אפשרי גם להתקשר בשעות הערב (לאחר 16:00) לטלפון 03-7229034

 

שלכם,

המהנדס אורן פורת.

וידאו בדק בית

 

הערה : לרוכשי דירה יד שנייה אני ממליץ לקרוא את הספר "האם אתם גרים על ענף שעומד להישבר? – מדריך לבדיקת עמידות ברעידת אדמה "

אורן פורת

כל הזכויות שמורות, למהנדס אורן פורת

להתקשרות - 03-7229034