• התחבר
  • אין מוצרים בעגלת הקניות.

קניית דירה – בדיקת דירה יד שנייה – האם לעשות בדק בית?

האם כדאי לעשות בדק בית עבור דירה יד שנייה ?

בדיקה של דירה יד שנייה דומה לבדיקת דירה יד ראשונה מקבלן,

אבל המטרה שלה שונה וליקויי הבנייה שונים קצת.

בדיקת דירה יד שנייה חשובה מאוד, כי אחריה צריך לקחת בחשבון, שלא נוכל לבוא בטענות כלפי המוכר ואין לנו את ההגנות של החוק כמו שיש לנו בקניית דירה חדשה מקבלן.

מה שאתם רואים בקניית דירה יד שנייה – זה מה שאתם מקבלים – כמו שאומרים AS-IS , אלא אם כן כמובן תצליחו להוכיח, שנעשה תרגיל ושהסתירו מכם מידע חשוב מאוד ולא בתום לב, אלא ממניע כלשהו פסול.

נתחיל עם השאלה האם אפשרי לבדוק דירה יד 2 ?

התשובה היא כן !

בדיקה כזו תעזור לכם להחליט אם כדאי לכם לקנות את הדירה, ותתן לכם ביטחון שעשיתם את הדבר הנכון, שלא עבדו עליכם, מה שיכול לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש.

במציאות מהנדס בניין בודק את הדירה מבחינת כל התקנים והתקנות הרלוונטים, הוא בודק אם יש סדקים, רטיבויות או ליקויי בניה אחרים.

נוכל להקביל זאת לבדיקה כללית של רופא, שבודק אם הפציינט שלו בריא.

ישנם ליקויי בניה בדירה כמו סדקים, שבדר"כ אפשר לראות אותם ולדעת על קיומם – כמובן שבמקרה של סדקים רצויי להתייעץ עם מהנדס בניין שינתח את הסדקים ולא מומלץ לרוץ לחתום על חוזה לקניית הדירה הזו.

בדיקת המהנדס היא ויזואלית ברובה. הוא בודק את מידות הדירה, הוא מחפש מידות שלא מתאימות לתקנים ולתקנות, מידות קטנות מהמינימום או גדולות מהמקסימום המותר. הוא מודד את החדרים ומשווה אותם למידות של תכניות הדירה.

הוא מחפש ויזואלית אלמנטים לקויים שונים כמו ריצוף פגום, קירות עקומים, רטיבות בקירות, מדרגות צרות, פגמים בריצוף, פרוזדור צר, או כל דבר שלא מתאימים לתקנים ולתקנות.

לא תמיד הדיירים מזהים שיש ליקויי, לפעמים הם מרגישים שלא בנוח, אבל ללא ידע מקצועי קשה לדעת אם יש ליקויים בדירה.

ניתן ליצור קשר דרך האתר ולקבל הכשרה בסיסית ע"י מהנדס בנין דרך האתר וידאו בדק בית, מה שיכול לחסוך לכם בדיקה ולהוזיל לכם את העלויות של בדיקת דירה יד שנייה.

בדר"כ למהנדס הבודק יש מד לחות, איתו הוא מודד את האחוז היחסי של הלחות במקום המדידה. וכך הוא יודע אם יש רטיבות בקירות

בהרבה מקרים המהנדס ממליץ על בדיקת רטיבות נוספת – מעמיקה יותר, מה שנקרא בדיקת אינפרא אדום.

ואם נחזור שוב להקבלה, זה כמו רופא כללי שמבקש לעשות לחולה בדיקת סיטי או בדיקת אולטרסאונד כדי לדעת, מה בדיוק קורה בתוך הגוף של החולה, כדי לנסות להגיע למקור הבעייה, כלומר לנסות להגיע למקור של הרטיבות ובכך גם להגיע לפתרון.

המציאות מראה, שעיקר הליקויים הבעיתיים יותר בדירה יד שנייה הם ליקויים של רטיבות נסתרת בדירה, רטיבות כתוצאה מצנרת רקובה, רטיבות כתוצאה של איטום פגום או רטיבות כתוצאה של בידוד לקויי.

לצערי אני נתקל יותר ויותר במקרים, של מוכרים שמנסים להסתיר את הרטיבות, אם זה ע"י צביעת הקירות או ע"י שיפוץ קוסמטי לפני המכירה, לפעמים מורידים קצת את המחיר של הדירה כדי לגרות את הקונה ולגרום לו לחשוב, שעיסקת חייו יכולה לברוח לו בין הרגליים.

ממש קנייה של חתול בשק – ובתי המשפט, הם מלאים במקרים כאלו !

הקונים, הם נכנסים להוצאות שלא חשבו עליהן קודם.

לדוגמא, מקרה בו זוג קנה דירה יפיפיה בת 5 חדרים, עם פרקט יפיפה, ולאחר מספר חדשים החלו מים לעלות מעל הפנאלים והזוג הבין שמתחת לריצוף יש רטיבות כלואה ובעצם הם היו צריכים לעקור את כל הריצוף והפרקט. הפרקט היפיפה – מה שמשך אותם לקנות את הדירה – לא שווה כבר שום דבר. בדיקת רטיבות היתה מונעת מהם את עוגמת הנפש הזו ולכל הפחות, היתה עוזרת להם במשא ומתן ובמיקוח על קניית הבית.

זה לא רק עוגמת הנפש, אלא גם ההוצאות הלא מתוכננות, ובזבוז הזמן והכסף על בתי המשפט.

בדר"כ בקניית דירה יד שנייה, מה שאתם רואים זה מה שאתם מקבלים ואף אחד לא רוצה לגלות לאחר כמה חדשים, שיש בדירה ליקויי רטיבות.

הרטיבות הנסתרת בדירה היא בדר"כ הבעייה שהכי מטרידה דיירים שקונים דירות יד שנייה, את זה אפשר לגלות בבדיקה עם מצלמת אינפרא אדום ומצלמות רגישות אחרות – מה שמאוד מומלץ ועוזר לגלות רטיבויות נסתרות בדירה.

המכשיר התרמי מסוגל למדוד טמפרטורה של כל אחת מ– 19,000 נקודות מדידה בשטח של כמטר מרובע, הוא יכול לסמן כל עשירית המעלה בצבע שונה וכך לבנות את תמונת ההתפשטות של הרטיבות לפי צבעים – מה שנקרא בדיקה לעומק של הדברים.

 

נקודה חשובה נוספת היא, שחשוב מאוד להעריך את המקצועיות של מי שעושה את בדיקת הרטיבות בדירה.

לא כל מי שיש מכשירים כאלה יש לו את המומחיות לנתח את התוצאות.

אני לא מכיר הרבה אנשים שיודעים לנתח את התוצאות ברמה המתאימה.

אנחנו עושים בדיקת רטיבות עם המון סבלנות, רצון וידע.

 שיטות העבודה שלנו הם בעצם מעין פטנטים שלנו.

אני עובד עם צוות מאוד מצומצם אותו בחרתי בקפדנות ואיתו אני יושב ומנתח את התוצאות של הבדיקה. אנחנו פשוט בודקים דברים שאחרים לא בודקים !

 ניתן לעשות בדיקת רטיבות מעמיקה ולדעת אם יש ליקויים חמורים של רטיבות נסתרת – מה שבאמת קשה לדעת ללא המיכשור המתאים.

אין לי ספק שמציאת הרטיבויות הנסתרות והליקויים בדירה יעזרו לכם לא רק במשא ומתן על מחיר הדירה, אלא זה גם יאפשר לכם לקבל שקט נפשי ובכך תדעו מה בדיוק מסתתר מאחורי הקירות של הדירה, ותדעו בדיוק לאיזה סרט אתם נכנסים.

ברכה והצלחה,

המהנדס אורן פורת

כל הזכויות שמורות, למהנדס אורן פורת

להתקשרות - 03-7229034