• התחבר
  • אין מוצרים בעגלת הקניות.

מתי הזמן הכי טוב לעשות בדק בית?

ישנן מספר גישות וכולן נכונות. כמהנדס בדק בית אני רוצה להעלות אותן בפניכם כך שתראו את התמונה המלאה ותחליטו מה מתאים עבורכם. לכל גישה יש יתרונות וחסרונות:

רוב הקבלנים מאפשרים שני פרוטוקולים – פרוטוקול ראשוני ופרוטוקול סופי (מעמד מסירת המפתח).

בדק בית בזמן הפרוטוקול הראשוני:

(מכיוון שהמפתח עוד לא ברשות הדייר, הבדיקה מותנית באישור הקבלן)

היתרון הגדול לבדיקה בזמן הפרוטוקול הראשוני הוא שאנחנו מקווים שהקבלן יספיק לתקן את הליקויים עוד לפני הכניסה לדירה. אבל זה לא תמיד עובד.

לפעמים הדירה בשלב הפרוטוקול הראשוני עדיין לא מוכנה. לעיתים אין כלים סניטרים, הרצפה מלוכלכת או מלאה בציוד וקשה לזהות שריטות ופגמים, אם כל צעד שנעשה נצטרך לבדוק על מה דורכים. במקרה זה עדיף להמתין עם הבדיקה לשלב הבא.

במידה והדירה כבר מוכנה ונקיה בזמן הפרוטוקול הראשוני והדבר היחיד שמחכים לו זה לטופס 4, מים או חשמל, ניתן כבר לבדוק את הדירה, בתיאום מראש מול הקבלן. 

רצוי לוודא שהקבלן לא יגביל את זמן הבדיקה של מומחה בדק הבית. (בדיקה לדירה ממוצעת היא בין שעה לשעתיים)

בדק בית בזמן פרוטוקול סופי או אחריו:

לא כל קבלן מוכן לאפשר את בדיקת הדירה לפני או בזמן בפרוטוקול הראשוני (או הסופי), יש כאלה שמאשרים בדיקת מומחה בדק בית רק לאחר קבלת המפתח. במקרים כאלה אני ממליץ להתקשר אלינו מראש כך שניתן לכם טיפים על מה לשים לב בזמן הפרוטוקול הסופי (מעמד קבלת המפתח). 

היתרון בבדק בית לאחר קבלת המפתח הוא שקודם כל אתם לא תלויים בזמנים של הקבלן. כך אנחנו מבטיחים שהדירה תהיה מוכנה וללא חוסרים. 

קבלנים רבים לא מוכנים לאפשר כלל בדיקה לפני קבלת המפתח: "תחתמו, תקבלו את המפתח ותעשו מה שאתם רוצים עם הדירה". במקרה כזה אני ממליץ לא לבזבז אנרגיה בויכוחים מול הקבלן על מתי לבצע בדק בית ולבצע את הבדיקה לאחר קבלת המפתח. תשמרו את האנרגיה לאחר שתקבלו את דו"ח בדק הבית. 

ושוב, במקרה כזה אני ממליץ לכם להתקשר אליי ערב קודם לפני הפרוטוקול הסופי, בשמחה אתן לכם עצות איך להתנהל נכון יותר מול הקבלן במעמד הפרוטוקול הסופי. 

"בבדיקתי בפרוטוקול, לא נרשם כלום על… ולכן אני לא מתקן…"

לעיתים הקבלן עשוי להאשים את הקונה בליקויים שידווחו לאחר המעבר לדירה – "אתה גררת כאן רהיטים", "אתה השתמשת בחומרים אסורים".

לכן במעמד הפרוטוקול הסופי – קבלת המפתח חשוב מאוד לשים לב לכל שריטה / שבר או פגם אחר. 

מבחינת הקבלן מעמד הפרוטוקול הסופי הוא מעמד הר סיני – מה שלא נכתב בו – לא קיים!

בדק בית לאחר המעבר לדירה:

לנו יותר נוח לבדוק את הדירה שלכם כשאין בה עדיין ריהוט, זה גם חוסך ויכוחים עם הקבלן – "אתם גרתם פה כמה חדשים ואתם יצרתם את הליקויי"

אם אתם כבר מתגוררים בדירה, אתם יודעים מה מטריד אתכם בדירה טוב יותר. 

בנוסף, חשוב לדעת שלבניין חדש לוקח זמן עד שהוא "מתיישב" על הקרקע. 

עונות השנה והטמפרטורות השונות משפיעות על הבניין ובכל תקופה ישנם לחצים ומאמצים שונים על המבנה שגורמים לו להתרחב ולהתכווץ.

בדיוק כפי שאנחנו מתכווצים כשקר לנו ומתרחבים שחם לנו, כך גם החומרים השונים בבניין, וכך נוצרים סדקים ורטיבויות עם הזמן. לפעמים זה תהליך של כמה שנים.

בסופו של דבר, לכל שלב שבו אתם נמצאים יש את היתרונות והחסרונות שלו. 

הקבלן מצידו יעדיף שלא תוציאו דו"ח בדק בית, פחות תיקונים – פחות כסף מצידו, האחזקה תהיה עליכם. 

לקבלת הצעה לבדיקת בדק בית, ניתן ליצור קשר בטלפון 03-7229034 או להשאיר פרטים באתר ונציג של פורת מהנדסים ייצור אתכם קשר.

כל הזכויות שמורות, למהנדס אורן פורת

להתקשרות - 03-7229034